15 Eylül 2008 Pazartesi

Yaslilara Saygi Gunu Tatili

Bugun Yaslilara Saygi Gunu dolayisiyla tatildi. Ben de bu uzun haftasonunu Japonya'nin ilk baskenti olan Nara'da gecirdim. Yurttan Japon arkadasim Eriko bizi Nara'daki evine davet etti. Tabi hemen kabul ettik ve koyulduk yola. Nara bulundugumuz yere trenle 1-1.5 saat uzaklikta olan turistik bir sehir. Nara'ya oglen sicaginda vardigimiz icin sokak sokak dolasmak yerine klasik Japon genci eglencesi olan game centerlarin birine girip yine purikura yapip, oyun oynayip, oyuncak kapmaya calisip hicbir sey kapamadik.


Nara'da tapinaklar, geyikler, parklar birbirine cok yakin ve yuruyerek gidilebiliyor hepsine. Yolda da enterasan dukkanlar var. Mesela bu resimdeki "yomogomochi" isimli pirincten yapilip icinde mercimek mi fasulye mi ne olan leblebi tozu gibi birseye bulanmis yesil bir tatli. Japonya'da ilk defa bir yiyecege bayildim, cok lezzetli. Satilan yerde amcalar hayt huyt diye bagirarak yapilisini gosteriyorlardi, videoda izleyebilirsiniz.






Burasi da ayni gunun aksami duzenlenen festivalin oldugu yer. Festival bu golde olen bir kiz hakkindaki efsaneyle ilgili ama Japon arkadaslarim da tam olarak ne oldugunu bilmiyorlardi. Ejderhali, atesli matesli 2 kayikla golu boydan boya dolasip muzik falan caldilar. Cok kalabalikti.






Bunlar da festival alanindan goruntuler. Biri okonomiyakici, digeri Japonya'da Japon baligi tutmaca fotografi.







Burasi Nara Park'i. Nara'da geyikler milli miras kabul ediliyor ve Hindistan'in inekleri gibi her yerde salina salina dolasiyorlar. En cok bulunduklari yer ise bu park. Super guzellikteki parktan resimler.
Bu da cok tatli kuzucuk Japon cocugu. Yirim.









Bu da Toudaiji Tapinagi'na giden yol uzerindeki geyiklerden bir tanesi. Evet biraz korktum.








Yol uzerindeki "dikkat geyik cikabilir" uyari levhalari.














Toudaiji Tapinagi 710-794 yillari arasi Nara doneminde insa edilmis. Budist mimarisinin yapi taslarindan kabul edilip dunyanin en buyuk ahsap yapisi. Icindeki Buda da 20 metre yuksekliginde olup Japonya'nin en buyuk Budasi. Giriste yine once sol sonra sag olmak uzere eller yikaniyor.Ana binaya gelmeden sag ve sol yanlarda iki tane korkunc heykel var. Icerde de buda heykelinden baska cesit cesit korkunc heykeller var. Bunlar kotu ruhlari korkutmak icin sanirsam.




Bir de icinden coluk cocugun gectigi bu delik var. Buda heykelinin burun deligi genisligindeymis. Icinden gecersen 1 yil boyunca mutlu oluyormussun.





Tapinaktan cikinca yine okonomiyaki yemeye gittik. Karisimini yanimizda hazirladi garson, boylelikle mudahale edip balik pullari koydurmadim ve cok lezzetli oldu. Yesil tatlidan sonra ilk defa bir Japon yemegini bayila bayila yedim. Ya da alisiyorum mudur nedir?









Bu da restoranin klozeti. Yine yuksek teknoloji Japon klozeti. Dugmelerde resimler var. Ayrica yeni bir dugme kesfettim bu sefer. Sifon sesi cikariyor. Utanirsan cikardigin seslerden diye boyle bir cozum dusunmusler. Bizim okulda da var bu fonksiyon. Japon dedim.






Burasi da sushi restorani. Masalarin yanindan gecen yuruyen band uzerinden istediginiz yemegi kapip masaniza koyuyorsunuz. Bitince baska kapiyorsunuz. Bu boyle devam ediyor. Kapmak eglenceli. Pismis balikli sushi yedim. Idare eder. Cheese cake ve sweet potato diye adlandirilan tatli patates ise superdi.


Bu da arkadasim Eriko'nun ailesi. Cok misafirperverdiler. Japonlari seviyorum galiba.
Nara gezimizin sonuna gelirken kapanisi Osaka Namba'da cekildigimiz gereksiz ve bir o kadar sacma purikura resimleriyle yapmak istiyorum. Iyi seyirler...

Hiç yorum yok: