13 Eylül 2008 Cumartesi

Purikuraaaa

Biraz once unlu Japon eglencesi karaokeden geldik. Turkiye'deki gibi bir sarki 59 kisi tarafindan soylenip bir yandan gobek atilmiyor. Herkes efendi gibi sarkisini soyluyor. Sarki listesinde yok yoktu. Sertab Erener'den "Here I am" i bile soyledim. Bu Japon kizlarinin sesi ince oldugu icin konusurken insanin kulagini tirmalasa da sarki soylerken baya guzelmis. 1 Koreli, 2 Japon, 1 Jamaikali, 1 Amerikali ve 3 Turk'un bulundugu bu karaoke ortaminda muhtesem sesimle Turkiye'yi en iyi sekilde temsil ettim. Evet bir daha benimle gitmek istemeyecekler. Ayrica bisiklet muhtesem birseymis. Bu saatte nasil doneriz, taksi bulur muyuz derdimiz olmadi hic .Bisikletimizle havadar havadar donduk.



Bugun burdaki ilk orucumu tuttum. Pinar, Onur ve Ugandali bir cocuk da tutmus. Beraber iftar yaptik. Iftari yemegimizde Japon Eriko ve Amerikali adini bilmedigim bir kiz daha vardi. Ugandali cocuk ulkesinden aliskanlik sulari hala burda da kaynatip iciyormus.










Dun de Koreli ve Japonlari toplayip Turk kahvesi yaptim. Begenmediler galiba cunku bugun de teklif ettigimde icmek istemedi hicbiri.









Ayrica Turkiye'den getirdigim 5 paket cekirdek stogumun 1 tanesini bugun itibariyle yemis bitirmis bulunuyorum. O kadar da kiymetini bile bile yiyorum yine bitiyor yine bitiyor. Bana cekirdek yollayin. Bir de salca.


Bu da dun cektirdigim ''purikura'' resmim. "Purikura", "print club"in Japonca'sinin yani "purinto kurabu"nun kisaltilmisi. Burda heryerde telefon kulubusine benzer, rengarenk, suslu cicekli bocuklu fotograf kabinleri var. Iceri girip 400 yeni para deligine atip 2 dakika icinde poz poz fotograflar cekiliyorsun. Daha sonra bunlara fon,dekor vs. secip, uzerlerine yazi yazip resim falan cizebiliyorsun. Tabi bunlarin hepsi hiphizli, 5 dakikanin icinde filan bitmesi gerekiyor. Bu yuzden anlamaya ugrasmak yerine bir Japonla gidip sadece poz verip gerisini Japonlara birakmak en iyisi. En sonda da makina etiket olarak resimleri cikarip bazisini da telefonunuza e-mail olarak gonderiyor. Ben de dun 2 tane Japon'u kaptigim gibi aldim solugu purikurada. Denemek lazim, garip bir Japon eglencesi daha.


Gunun keki olarak gelelim bana. Bugun Japonca dersinde assignmentimiz 4'er kisilik gruplar olusturup, bir konu hakkinda tartisip, konusulanlari sinifa ozetlemekti. Bizim grupta da 3 Amerikali vardi. Hoca grup sozcusunun konusulanlari sinifa ozetleyecegini soyledi. Bu Amerikalilar hemen isaret parmaklarini burunlarina goturduler. Dedim ne is? Sen grup sozcusu oldun dediler. Vay efendim parmagini burnuna en son goturen sozcu olmak zorunda kalirmis. Ben nerden bileyim bunlarin sacmasapan adetlerini. Boyle bir guzel keklediler beni, ben de ingilizce tartismaya usendigim icin pasa pasa yaptim sozculugumu.


Ve mikrofonu ipek sesiyle kulaklarimizin tozunu alan Saemi'ye birakiyorum.



Hiç yorum yok: