24 Eylül 2008 Çarşamba

Her Gun Ekinoks Olsa...

Evet artik zafer isareti ( Japonlarin "piisu" yani peace dedikleri baris isareti) yapmadan fotograf cektiremiyorum. Mutluyum, huzurluyum, en cok da Japonum.














Bugun gece ile gunduzun esit olmasi sebebiyle tatildi. Ben de her Turk gibi hemen en uzun gece ve en uzun gunduzde de tatil yapiyorlar mi diye merak ettim, hayir efendim yapmiyorlarmis.


Biz de gece ile gunduzun esit olmasini kutlamak amaciyla Osaka Akvaryumu'na gittik. Dunyanin dort bir denizinden su canlilarini toplamislar. Fotograflarin biri kopek baliklari kismindan digeri de penguenler.





Her sey boyle guzel degil tabi bu akvaryumda. Bunlar da Japon Denizleri'nin derinliklerinde yasayan orumcek yengecler.










Bu da Turkce "tembel hayvan" olarak bilinen, aslinda suda yasamayip akvaryumda ne isi var diye merak ettigim son derece agir kanli bir hayvan. Suzule suzule, hareket etsem mi etmesem mi diye dusune dusune bir hal olan mulayim birsey.







Bu son ve en guzeli. Isikli deniz anasi turlerinden biri.


Osaka, liman sehri olmasina ragmen geldigimden beri denizi henuz gorememistim. Bugun nihayet gordum. Deniz kenarinda oturup ayaklarimizi denize sallandirmak istesek olmaz, korkuluk koymuslar. Ne anladim ben o denizden.





Dunyanin en buyuk donme dolabi oldugu iddia edilen donme dolaptan bir Osaka manzarasi.







Turk Havayollari reklamindaki Turkiye tanitimini gorup gurbet hasretiyle hemen yaninda fotograf cektiren 3 Turk.




Tavsan kiliginda okul servisi. Servisler genelde boyle hayvan kiliginda. Cocuklar okula gitsin diye neler yapiyorlar. Iclerinde de kafalarina ayni tavsanli sapkalardan takan ufacik cocuklar oluyor. Japonun cocuk halini dusunun, oyle ufak.






Burasi hergun okula gidip gelirken onunden gectigim tapinak. Soylentilere gore hayaletliymis. Oda arkadasima gore aksam ezanindan sonra buradan gecmemek gerekiyormus. Yine de tapinak hayaleti olduguna gore tanri olmasi muhtemelmis.

Gecelerin uzamaya basladigi bugun Japon saatli maarif takvimine gore koyulmasi makbul olan isim "Pooh-san"mis . Evet Japonlar Winnie the Pooh'a Pooh Bey manasina gelen "Pooh-san" diyorlar. Japon dedim, yine Japon dedim...

2 yorum:

Dağcan Tosun dedi ki...

yazılarının tümünü hevesle okudum. Hepsi de akıcı ve güzel... Japonlara olan merakımı bi nebze de olsa gidermiş oldum :)

Ekin Acar dedi ki...

Canim benim orada cok mutlu gozukuyorsun:) Tavsan okul servisi mii?! Ben de istiyoruumm:):)