6 Aralık 2008 Cumartesi

!! organikyemeksepeti.com !!

Cok uzun bir zamandir ara verdigimin farkindayim...Ama inanilmaz yogunum. Okulun son 2 haftasi ve projeler, sinavlar hersey birikti. Bir de nalet bir ders almisim ki ben hayatimda hic bir derse bu kadar calismadim. Oyle nalet bir ders ki tum yasam enerjimi aldi, bos oldugum zamanlarda da hicbirsey yapacak hevesim olmuyor. Bu ne sacmaliktir. Japonya'ya gezmeye gel Turkiye'dekinden cok calis.

Girisimcilik dersi almistim biliyorsunuz. Restoran acicam ya Japonya'da-artik asla- isi ogrenirim diye dusunmustum. Hoca 5er, 6sar kisilik gruplara ayirdi. Her bir grup baska bir is kuruyor. Is plani hazirlamamiz ve sunmamiz gerekiyor. Bu is plani dedigimiz olay isin tanimindan, organizasyon semasina, pazarlama planindan finansal raporlarina kadar gercek bir is plani. Bizim isimiz de organik yemek dagitimi. Organikyemeksepeti.com diyelim. Inanilmaz zor, inanilmaz ugrastirici. Sadece muz satsak bu kadar zor olmayacak. Bildiginiz Japon yemek tariflerinden, tuz, catal, bicak, pecete maliyetine, reklam maliyetlerinden vergi ve sigorta kanunlarina kadar herseyi bulmamiz gerekiyor. Ve bunlari JAPONYA icin yapiyoruz. Yani JAPONCA sitelerde arastirma yapmak zorunda kaliyoruz ve grupca olmek uzereyiz. Ha bir de en onemli kismini unuttum. Bunlari nasil yapacagimizi derste ogrenmiyoruz. Hoca derste sadece geyik yapip, kendi kurdugu isleri filan anlatiyor. NALET.

Is plani tamamlaninca gercekten hadi kuralim diyip ertesi gun isi kurabilecegiz. Buyrun siz kurun, ben almayayim daha fazla...

Ha bu arada restoran acmaktan da vazgectim.


Japonyayla ilgili yeni haberlerim tabi ki var. Ama su sunum bir bitsin.18 araliktan sonra gorusmek uzere.


Herkese iyi bayramlar!

Hiç yorum yok: