7 Mayıs 2009 Perşembe

Kiraz Cicegi Bayrami

Kiraz agaclarinin cicek acmasi Japonya'nin en onemli bayrami. Zaten milli cicekleri de Japonca "sakura" denilen kiraz cicegi. Resmen tapiyorlar kiraz cicegine. Surasi kiraz cicekleri acarken cennet gibi olur, buraya kiraz cicekleri acarken gitmek lazim, hic Japonya'da kiraz ciceklerinin acmasini izledin mi, kiraz ciceklerinin acmasina 1 ay kaldi, 3 hafta kaldi, amanin cok az kaldi, kiraz cicegi de kiraz cicegi nidalariyla geciyor butun yil.

Ciceklerin acma zamani ise martin son haftasi ile nisanin ikinci haftasi arasi. Daha martin basindan basliyor bir kiraz cicegi izleme heyecani.

Kiraz cicegi izleme olayinin da ozel bir ismi var "hanami". Kiraz cicekleri acmaya basladi mi herkes parklara bahceleri kosup, piknik yapiyor. Her zamanki gibi Japon bunlar ve abartiyorlar diye dusunuyordum ama gercekten guzel bi olaymis. Birincisi burda megersem agaclarin pek cogu kiraz agaciymis. Cicekleri acinca heryer bembeyaz kar yagmis gibi oldu, abarttiklari kadar varmis yani. Ikincisi parklar piknik yapan insan dolu. Iki hafta suresince butun ulkenin parklara piknik yapmaya kostugunu dusunun, oyle senlikliydi her yer.
Yani guzelmis bu hanami denen olay, Japon abartisi degilmis.

Ya da onceden sacma gelip simdi cok mantikli gelen Japonluklardan biri bu da. Maske takip gezmeleri de artik hic sacma gelmiyor. Kis yeni geldiginde bu Japonlar niye hastalikli gibi butun kis maskeli dolasiyorlar diyordum. Gecenlerde hasta oldum. Maske luzumlu birseymis dedim. Ya burda hava cok sert, soguk havayi solumak hastayken iyice rahatsiz ediyor, ya da malesef Japon gibi dusunuyorum artik.

Bu fotograflar da Japonlarin universite mezuniyet toreninden. Japonya'da mezuniyette kizlar mezuniyet kimonosu, erkekler de takim elbise giyiyorlar. Pek cok Koreli de vardi mezun olan. Onlar da kendi geleneksel kiyafetlerini giymislerdi. Geleneksel kiyafetlerine bu kadar sahip cikmalari guzel birsey, dugunlerde de hem kimono hem de normal gelinlik giyiyorlar. Kyoto tarihi bi sehir oldugu icin insanlarin kimono giymeleri destekleniyor. Kimono giymisseniz otobuslere indirimli binebiliyorsunuz.



Oyle boyle 8 ay bitti burda. 2 hafta sonra Japonya macerami tamamlayip donuyor olacagim. Dunyanin en garip insanlarinin memleketine bir daha ne zaman gelecegim bakalim. Ilk geldigimde en cok sasirdigim seylerden biri olan meyve ve sebzelerin tek tek satilmasini da 8 ay sonra yeni fotograflayabildim. Buyrun Japon marketinden manzaralar...

1 yorum:

Mahir Efe Falay dedi ki...

Bilmiyorum gittin mi ama, ben olsam Hiroshima'ya da giderdim ve ilgili tüm müzeleri gezerdim; insanlık ne denli alçabilir görmek isterdim.